Svarte-Petter firar lite

Ja, idag har ni alla en god anledning att fira. Det råkar nämligen vara så att eran nya favoritblogg fyller en månad. För en månad sen hade jag precis vinkat av min flickvän på centralen i Stockholm. Efteråt begav jag (Sune) mig till Simons lägenhet där en intensiv brainstorming tog fart. Ur spillrorna från denna brainstorming-session skrapa vi ihop idéerna som slutade med att den här bloggen kom till liv. För första gången lyckades vi faktiskt sjösätta något tillsammans efter ett gäng försök som fallerat. Vi har tillsammans startat en fyra-fem bloggar som vi aldrig orkade göra någonting med. Så därför tycker jag att ni borde glädjas åt att vi äntligen fick tummen ur röven. Vad som ligger bakom detta vet jag inte, men en kvalificerad gissning är att det faktum att vi två ändå går i skola där skrivandet är en naturlig del så ville vi hitta ett forum för att skriva saker som inte utbildningen riktigt gillar eller förstår sig på.
Under den här månaden som gått har vi tillsammans producerat över hundra inlägg, detta är det 104:e ifall någon undrar. Med skarpa matematiska analyser innebär det att vi producerar snudd på 3,5 inlägg om dagen. Det är inte fy skam för två slashasar som oss. Och inte tänker vi slå av på takten inte. Nej, sommaren innebär lugn och ro från skolarbete som stjäl våran tid. Istället ska vi ägna oss åt kroppsarbete och skrivande här på bloggen. Att våra bostadsorter kommer vara olika under sommaren är visserligen en nackdel. Tur var så finns det numera moderna hjälpmedel, så som telefoner, mejl, msn, facebook och gud vet vad, för att underlätta vårat sammarbete. Till exempel har Simon planerat att under kommande dagar presentera de sju dödssynderna för er läsare. Så håll till godo, innan jag flyttar kommer fler fördomar att luftas och en och annan videoblogg står på lur för publicering. En ljuv sommartid väntar både er och Svarte-Petter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0