The Hjärta & Smärta-blues

Nu kan jag meddela med splittrade känslor att halva bloggen har återvänt till Stockholm. Medan den andra hälften sitter och krumelurar ekonomiartiklar mitt i det mörka Småland sitter den andra i Stockholm och blickar ut över vidderna från femtonde våningen. Tillbringade fem timmar på ett jävla tåg utan en enda rökpaus. Bara det är dålig service tycker jag, i vanliga fall brukar det erbjudas rökstopp i åtminsonne Örebro, ibland i Västerås också. Till råga på allt fick min laptop för sig att halvera batteritiden så i en och en halv timma hade jag underhållning. Resten av tiden fick jag sitta och stirra ut på det svenska landskapet som svischade förbi utanför fönstret. Väl hemma blev ensamheten så slående att jag mådde illa i några timmar. Orkade inte ens laga mat utan gick till Doncen och åt för mig själv. Ju fler kalorier som samlades i mina tarmar, ju mer ångest fick jag. Utan flickvän i tio dagar är aldrig ett bra tecken. Sen att min vän Simon är borta under resten av tiden och Jossan flyttar tillbaka till Småland snart gör inte saken bättre. Frida är hos sin pojkvän men det kommer väl bli med henne, datorn och tv:n jag får bida min tid med kommande veckor.

Jag hoppas ni alla har läst Simons första stapplande steg på sin journalistkarriär. Att redan första dagen fronta SMP:s hemsida är inte dåligt. Får erkänna att innerst inne är jag rätt stolt över min vän och samtidigt jävligt avundsjuk. Blir bara så förbannad när jag tänker på att vi inte fick någon praktik. Men jag ska med glädje följa min gode väns framfart genom Smålandsbygden. När han kommer tillbaka till Stockholm hoppas jag han gör det i för stor kavaj, urtvättade jeans med ringar på bakfickorna efter snusdosan, illasittande skjorta, manchesterbyxor och fotriktiga skor. Plus att han kommer röka något obskyrt cigarettmärke och klaga på magsår efter en diet beståendes av snabbmat, whisky och tolv koppar kaffe om dagen.

Kvällens begivenheter är väl inte så många. Men vi har det roliga rollbytarspelet på SVT om en dryg halvtimme då Kobra-gänget bytt plats med lirarna i Fotbollskväll. Jag själv är oerhört splittrad över vilket av programmen jag ska välja. Kobra (gjort av Fotbollsmännen) handlar om supportrar och kultur medan Fotbollskväll (gjort av kulturormarna) handlar om huruvida man kan vara både fan och journalist. Jag tror jag väljer att se Kobra men kommer antagligen se Fotbollskväll via internet vid ett senare tillfälle. När så detta är över tänkte jag lägga mig till rätta och se en och en halvtimme med Pablo Francisco på femman och sen runda av med Seinfeld. Kort och gott blir det tv-soffan för min del ikväll. Funderar på att skriva ett litet inlägg om hur det är att städa upp efter en fest tillsammans med en trollkarl, låter det intressant att höra?

Kommentarer
Postat av: frida

jag ställer upp för dig alltid vet du väl!

ses senare idag.

jag längtar efter dig lite faktiskt.

puss

2008-05-06 @ 10:12:13
URL: http://enheltnykarriar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0