Snickaren

Journalistik i all ära, men jag undrar om det inte är hantverkare jag borde bli egentligen?
Bakgrunden är att i dag ("i dag" är egentligen ingen särstavning, på skolan lär de oss att det är "idag" som är fel, inte tvärtom) så har vi haft vårstädning med föreningen. Jag ledde arbetet och snickrade ihop ("i hop" däremot, det är en särstavning) en blomlåda på en höft. Grymt förvånad över min prestation när jag både mätte upp, sågade och spikade ihop lådan. Jag som egentligen är född med tummen mitt i näven och läste syslöjd alla år under skolgången.
 
Kvällen avslutades med att vi käkade mat och drack vin på innergården i tre timmar och styrelseordförande höll låda med trolleritricks. Nu är jag lite vimsig av allt rosévin jag druckit under tiden jag skrattade åt trolleriet (kanske lite därav alla paranteser i inlägget).

I dag hittade jag fyrahundraspänn i en hög med papper här, mer om det imorgon. Då ska jag ska skriva ett inlägg om bostad & inredning, Sune är sportreportern på S-P, jag sköter bostadsbilagan. Fast mer än jag hoppas på att United vinner så hoppas jag Chelsea förlorar. Men man vet aldrig vilka domare som fått smaka på Abramovitjs smutsiga oljepengar. Smutsiga pengar i fotboll är aldrig hedervärt, tänkt på Miltons porr-gnaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0