Var hjärtat ligger

I morgon har jag tenta som jag knappt lagt ned någon energi på. Men verkade mest vara basic grejer i Sveriges statsskick och lite kommunpolitik. Förvaltningsrätt är nog det tråkigaste på den här jorden.

I morgon ska jag också spela fotboll för första gången på säkert två år. Så hade hellre övat på att få upp dribblingarna igen i stället för tentan. Har inhandlat ett par billiga fotbollsskor från Nike (tiempo natural) och en fotboll fyrans storlek att öva upp dribblingarna igen.

Mitt hjärta i fotboll i övrigt tillhör till större delen svenska lag. Främst Horda AIK, sedan IFK Värnamo. Men där slutar den geografiska skalan för sedan är det ett grön-vitt hjärta som hamrar under bröstet. Men det har det bara gjort i två år. Innan dess var det möjligen Assyriska  fast utan något brinnande engagemang.
Till skillnad mot Sune och Perry så har jag inte haft någon favorisering i internationell fotboll. Valencia gillar jag i och för sig, men inget lag som spelar på en regning ö med vänstertrafik, heltäckningsmatta och trekantiga, gurksmörgåsar. Mitt stora bekännande är att jag är rätt historielös, blev faktiskt inte intresserad av fotboll överhuvudtaget förräns år 2003.
Innan dess i skarven mellan 90- och 00-tal så hade jag en mörk period i mitt liv där Warhammer och ungdomsmöten i Gnosjö hörde till större delen av vardagen. Tillsammans med Horda AIK förstås.

/Simon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0