What you guys talking about? FOOTBALL!!

Självklart måste även Svarte-Petter få lägga näsan i blöt när det kommer till den svenska EM-truppen som presenterades idag. Hade sett både "Sportpanelen" (Gomorron Sverige) och "Fotbollskväll" igår så förutsättningarna hade jag fått förklarade för mig men är inte riktigt nöjd. Därför kommer jag nämna några punkter jag finner intressanta.

  • Målvakterna, där är det ingen diskussion. Bättre uppsättning målvakter har vi inte att tillgå. Bara att hoppas att Isaksson skärper till sig och ger fan i och släppa in åtta mål i samma match. Rami har börjat skärpa till sig i Bajen-kassen och EM-form på intågande. Wiland är i EM för att bära vatten.
  • Backlinjen, likaså där inga större funderingar. Vi har det material vi har och det är bara att försöka göra det bästa av saken. Att våra mittbackar inte kan passa är givetvis ett problem Lagerbäck får lösa. Ytterbackarna utan skadade Edman är inte heller så respektivingivande. Jag varnar för att det defensiva kan få lida
  • Danne-sidled får återigen en plats och det är åt helvete fel. Minns mycket väl hur illa det såg ut mot Spanien. Nej, Rasmus Lindgren hade varit mitt självklara val, men han kan väl inte pärmarna så kvar. Därför får vi bara hoppas att Linderoth håller eller ifall så inte sker, att Taco får lira defensivt. Daniel Andersson borde inte ens få bära vattenflaskorna.
  • Niklas Alexandersson, ytterliggare en trotjänare får plats, trots att hans allsvenska säsong varit snudd på katastrofal. Någon bättre, yngre yttermittfältare borde väl ändå Sverige ha, varför inte ta med Kennedy från första början, till exempel. Vissa tyckare påstår att det är bra att ha Alexandersson med som möjlig högerback. Jag röstar för att vi ställer ut en orange-vit kon istället.
  • Henrik Larsson. Mister "jag-ska-ligga-hemma-framför-tv:n-och-kanske-se-Sverige-matcher" Larsson gör comeback. Lite svinigt att skita i kvalet och sen hänga med när det väl hettar till. Men om någon får den äran så är det Henke. För med Henke får vi en anfallare som faktiskt är bra. Zlatan vet vi inte hur det kommer gå, han brukar ju blanda och ge. Elmander har inte varit lika lysande den här säsongen och är ett litet frågetecken. Sen att Allbäck får vara med i truppen istället för Markus Berg är inget annat en skandal.
Summeringen är att våran vän Lars Lagerbäck inte verkar tänka så mycket på framtiden utan fortsätter i redan inkörda spår. Om vi har en kris i landslaget om tre-fyra år, skyll inte på mig då i alla fall. Nytänkande har aldrig varit Lagerbäcks starka sida och någon gång ska bomben smälla, det kan ske i EM. Jag tror inte på final, så mycket kan vi säga än så länge.

Dagens andra ämne: Premier League-avslutningen
Enligt den kalkyl jag ritade upp på bloggen för två veckor sedan slutade helgens Premier League med en United-vinst. Jag har inte firat något särskilt och det må bero på att man har blivit lite för bortskämd med ligatitlar de senaste femton åren. Inte för att låta dryg bara. Men denna säsong vill jag se att United tar hem Champions League. Efter en himla massa pinsamheter sen vinsten 1999 (jag minns alldeles för väl Milans utskåpning på San Siro förra året) ser jag hellre en vinst i Champions League. Kanske för att CL är lättare för mig att följa eftersom jag inte har råd med Canal+. Dessutom att i CL är det mera att vara bäst när det gäller och ha lite tur med sig. En liga blir lite för lång för att man ska kunna hålla pulsen uppe i 38 matcher. Däremot CL, som avgörs i en enda final, där finns smärtan, hjärtinfarkterna och spänningen. Får även tillägga att United förlorade två, just det TVÅ, matcher mot Manchester City. Det är inte acceptabelt, det är skandal. Så därför ser jag ligatiteln som en kompensation för lidandet och om United ska plussa denna säsongen återstår nu en vinst i CL.

Kommentarer
Postat av: Perry

Jo, jag tycker nog också att Markus Berg borde fått en plats, särskilt med tanke på att Allbäck är 34bast och småskadad.



Men skit i det nu, jag har en ny blogg.

Får se om det går bättre denna gången.

2008-05-13 @ 23:59:00
Postat av: Yo

Kanske skulle skrivit url:en också. Haha



http://svanarydsfinaste.blogg.se

http://svanarydsfinaste.blogg.se

http://svanarydsfinaste.blogg.se

2008-05-14 @ 00:00:26
URL: http://svanarydsfinaste.blogg.se/
Postat av: Perry

Vad hände med min självreklam?



Fuck it, http://svanarydsfinest.blogg.se

2008-05-14 @ 00:02:34
URL: http://svanarydsfinest.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad i helvete händer med kommentarerna?

nu blir jag skogstokig.. jag som har så mycket vettigt att tillföra!

2008-05-14 @ 00:09:46
URL: http://svanarydsfinaste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0