Ett liv, ett nytt jobb och sånt

Well, var ska vi börja det här då. Jo, jag kanske inte varit riktigt klar över att säga det att även jag, Sune, har börjat arbeta. Efter lite mer än ett år i Stockholm med endast CSN som "inkomstkälla" började sparkontot sina och ett arbete vid sidan av studierna stod högt på prioritetslistan. Tyvärr hatar jag att skriva CV och hålla på och söka runt bland jobb. Som av en anledning halkade jag in på en inventering ute på lagret i Jordbro där både Simon och Dragan jobbar. Det ena ledde till det andra och till slut ledde det till att jag fick ett extrakneg där. Så för cirka två veckor sedan började jag och redan nu kan jag säga att jag trvis alldeles fenomenalt. Framförallt känns det riktigt bra att jag får arbeta med två av mina bästa vänner och det har fallit sig så att jag och Simon kommer jobba ihop i princip alltid. Så om en av oss skriver att vi ska jobba så kan ni räkna med att även den andra bloggaren här gör det.

Nåväl, jag ska inte tråka ut er med detaljer om hur jobbet fungerar och dylika ting. Nej nej, idag provade jag och Simon på att börja med ett stycke lager humor. Uppe på avdelningen där småelen (mindre prylar som köksmaskiner, kaffekokare, dammsugare m.m. står) blev vi strängt tillsagda att ge fan i samt att det fanns lappar på datorerna där det stod "NEJ" med en elak gubbe ritad bredvid. Som svar skrev jag och Simon en lapp tillbaka innan vi gick hem som vi la bredvid en av NEJ-lapparna med följande text:

"Vi har ollat en sak här uppe, gissa vad.
MVH Simon & Sune"


Hoppas dom får en trevlig morgon där uppe.

För mig återstår att gå upp till sängen, se ett avsnitt "Mad Men" för att sedan sova. För imorgon får jag äntligen återse min stora kärlek efter alldeles för lång tid utan det, frågor på det?

/Sune

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0