Jag saknar trenderna

Det som slår mig när jag försöker läsa modeartiklar är att det på något sätt känns som om jag är lurad.

http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_2073323.svd

"Oxfordromantiskt"? Ja, tänk vad kul och spännande modet är när det kommer in helt nya infallsvinklar och referenser.
Rätta mig om jag har fel men är inte meningen med mode att det ska innehålla trender och då med fördel ändra sig i takt med varje årstid?
För är det statiskt däremot, då kallas det stil. Och stil och mode är inte samma sak. Mode är roligare och bättre för att det är mer nyfiket. Om man kan hantera det såklart.
Var inte förra hösten/vintern och förr-förra hösten/vintern också väldigt inspirerat utav preppymode och brittiska dandys?
Tänk vad de kan hitta på de där modeskaparna. Undrar vad sommarens trend blir? Det kan bli vad som helst. Kanske något marint som seglarskor, randiga tröjor och chinos? Det skulle kännas kul och fresh.

Sen vill jag tillägga att jag hatar folk som gör kläder det är handtvätt på. I butiker borde de sätta upp stora varningslappar på kläder som kräver handtvätt, alternativt skära av en del av butiken för de plaggen. Jag vill helst bara stoppa ned mina smutsiga plagg i en regnvattentunna, i med en smällare, på med locket och BOOM! Så är det klart.

/Simon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0