Lägesuppdatering

Ja, som ni förstår är det bråda dagar hos Svarte-Petter. Detta beror dock inte på bloggen utan helt andra faktorer som vi i denna text kan kalla för skola och arbete. I skolan har både jag och Simon två lite större projekt att resa ut och deadline inträffar för detta någon gång under nästa vecka (tisdag för Simon, torsdag för mig). Sen att det är två vitt skiljda ting vi sysslar med är en annan femma. Jobbar gör vi som sagt, denna vecka mån-tors 17-22 och lördag 7-12, de två nästkommande veckorna blir det mån-fre 17-22 och lördag 7-12 (reserverar för övertid). Om ni kan räkna ut den ekvationen så innebär det att vi har sysselsättning som minst uppgår i 150 procent av en normal arbetsdag. Tiden som blir över räcker oftast till att sova och läsa morgontidningen. Hur vi reagerar på denna arbetsbörda är dock ack så olika. Simon som är en flitig och duktig kille oroar sig dagligen hur han ska hinna med och framför detta med jämna mellanrum ackompanjerat av ett huvudskak och orden "jag måste lära mig säga nej". Jag själv däremot tar det hela lite mer med en klackspark och tänker, "det löser sig någon gång i alla fall". Kanske beror på att mitt engagemang för skolan är närmare nollgradigt medans Simon är betydligt närmare kokpunkten. Hur vi sedan mår i slutet av vecka 51 återstår att se, jag själv ser framemot en lugn jul och Simon ska leka landsbygdsskildrare. Nåja, med detta får ni även läsa mellan raderna att just den här bloggen kommer att få lida av den tidsbrist som för tillfället infinner sig, men vi lovar att skriva något lite då och då, förvänta är dock inte fyra inlägg om dagen, så mycket kan jag säga.

Imorgon på förmiddagen ska jag träffa en Peter från något tv-produktionsbolag, ska bli spännande och se vad som händer där, nu ska jag fota lite mer och steka upp lite färs. Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0