Tre saker jag inte klarar

  • Folk som är med i facebookgrppen "Bevara negerbollen"
  • Folk som direkt nämner vikten när man pratar om Tomas Brolin. Han är ju krögare för Guds skull! Visa respekt för en av Sveriges största fotbollshjältar. 
  • Böcker och texter som det står "opp" i stälet för "upp." En gång i grundskolan tvingade vår svenskalärare oss att läsa skönlitteratur som hon hade valt. Kom inte ihåg vilken bok det var, men i ett inledande kapitel begick författaren detta misstag. Något som gnagde i mitt bakhuvud under resten av läsningen. "Opp" drar ned hela texten i någon slags buskis.
Nu har jag städat trappor i två lägenhetshus. Nu ska mitt golv bli rent. Sen spishällen. Allra sist ska jag själv bli ren, för nu är det är helg och jag tänker vara så fin och käck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0