Gomorra, gomorra alla göteborgare!

Gomorra, gomorra! Stapplade morgontrött upp ur sängen. Satte på kaffet. Klockan är sex på kvällen och det är dags att läsa tidningen. Roberto Saviano var återigen med, tillsammans med någon rubrik om Camorran, kriminalitet o.s.v.
Snart så kan jag inte hålla mig undan längre, jag måste få tag i hans bok eller se filmen Gomorra.
Hej, jag heter Simon och är krimporrmissbrukare.
Någon som tänkt på att i varje artikel Saviano är med i så ser det ut som polisen har gripit honom? Han ser faktiskt helt livsfarlig ut. När jag tänker efter så är Saviano är väldigt lik en maffiaboss, en göteborsk sådan, OG ledaren Dano Acar.


foto: Pupia Italia                        foto: Lars Rosengren

/Simon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0