Jag tackar Svenskt näringsliv

Igår fick vi håltimma i skolan på fyra timmar. Svenskt näringsliv stod för pausunderhållning i aulan. Ironiskt nog med Henrik Schyffert. Vi fick några goodybags med lite reklampapper, redbull och godis av sponsorerna. Jag tror anledningen bakom föreläsningen/stand-up:en var en tävling där studenter skulle hjälpa några olika företag med Pr. Har de inte råd med en Pr-byrå?
Schyffert inledde bra med att presentera sig med: "hej, jag heter Henrik Schyffert och är tv-kändis" för att snabbt förklara att tv-kändis i Usa är limosiner & Oprah Winfrey och i Sverige är det testa maträtter i tv400 efter kvinnofängelset och att hora ut sig på företagsgig som det här.
Roligast var att höra att det alltid var fyllehistorier bakom hur Killinggänget kom på sina idéer. Bland annat hade en koreansk trubadur som körde Velvet Underground-låtar stor humorfaktor.
På vägen ut slängde jag och mina klasskompisar våra goodybags och glömde lika snabbt bort vilka företag som ordnade showen. Men uppskattat var det, tack Svenskt näringsliv!

/Simon

Kommentarer
Postat av: mark

jag tyckte att det var fenomenalt att det bara var ondskefulla företag som var med i tävlingen. Kraft Foods ägs till 84% av Altria Group som är världens största cigarettproducent. Betsson vill förslava hela världen med spel och Tre gör landsbygden till en microvågsugn med sina master. fijnt.

2008-11-07 @ 12:32:06
URL: http://markmalmstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0