Frukost revisited

Sent omsider så kryper jag till korset för att bekänna. Sune gav mig förtroendet att stå för underhållningen på vår blogg denna helg. Så ska inte svika honom, och bjuda en hel del på mig själv. Underhållningen kommer senare i inlägget, först ska vi avverka de lite trevligare sakerna. Har varit sängliggande de senaste tre timmarna. Försökte somna men ögonen rörde sig febrilt under den tunna hinna av hud som kallas ögonlock. Jag tror faktiskt att jag inte har lyckats sova mitt på dagen sen -97 kanske?
Läste i stället Olle Svalanders dag/blogg-bok "Konsten att förlora" som faktiskt är jävligt bra. Avdragsgill tid också eftersom Eye 'n' eye och jag ska intervjua Olle om drygt tio dagar och jag kan deklarera research.

Jag har varit sängliggande för att jag gick upp svinigt tidigt idag på morgonen, 05:30 närmare bestämt. Varje lördag hela hösten har varit såhär. Försökte äta frukost på tåget in till jobbet.
Tvingade ned barkbitarna till mackor i magen. Gick av pendeltåget, kände plötsligt kväljningarna kring halsen. Stod bakom ett plåtskjul i novembermorgonens Jordbro och spydde upp min frukost. Sen fortsatte jag gå mot jobbet.
Självplågeri är vad jag kallar det här.

/Simon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0