Mensig dag

Vilket väder vi har!
Ojojoj.





Usch, nej. Har haft mens och varit sur, tvär och vresig sen jag kom hem från skolan idag. Det är inte svårt att se sambandet mellan psykisk ohälsa och avsaknaden av solljus. Minns att jag varje vinter blir lika förvånad av att det helt plötsligt var så där ljuddämpande kallt överallt. En sådan kyla så att hela kroppen domnar av och alla ljud hörs som om man hade öronproppar på sig. Allt blir avskärmat, som om man såg sitt eget liv genom en tv från ögonvinkel.
Men det ska bli ändring på det. Ska finna livsgnistan igen. Antingen genom att resa till solen eller ljusterapi. Fann en liten bit livsglädje igår när jag (håll i hatten, nu kommer diskbänksrealism!) packade upp maten ur Ica-kassen. Råkade omedvetet shopliftat häftmassa som jag faktiskt behöver. Helt gratis och snatteri utan moralbekymmer.


Hugleikur Dagsson stod för bilderna idag. Fler goda smakprover finns på hans Myspace.

Kommentarer
Postat av: Anonym

man kan köpa hela boken på designtorget

2008-11-03 @ 22:52:38
Postat av: Simon

Vilket jag självklart tänker göra i morgon. Tack anonyme kommenterare.

2008-11-03 @ 22:56:03
URL: http://svartepetter.blogg.se/
Postat av: Fantomen

Tänk Berlin, solljus är så jävla passé.

2008-11-04 @ 00:57:38
URL: http://svanaryd

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0