Allnighter

Som dom gamla northern soul-britterna brukar göra kör jag en allnighter ikväll. Tyvärr utan svängiga b-sidor och lustiga piller. Istället har jag en kaffebryggare, ett nummer av Vanity Fair, en dator och ett glatt humör. Så under kvällens gång kommer väl lite uppdateringar att följa i det här inlägget. Har redan inlett arbetet med vissa små detaljer som tog mig cirka 45 minuter att pilla fram. Så vi får se hur det går. Mötte min granne och tog en cigg med honom. Vi var slående överens om att om deadline är 15.00 dagen efter är det bättre att köra hela natten tills man är klar istället för att gå och lägga sig med ångesten och vakna med vetskapen om att deadlinen är cirka sex timmar bort. Nu har jag istället 16 timmar på mig och det enda som ska göras är att lämna in arbetet. Så nu kör vi vänner!!!

Kring midnatt:
Oooooh, texten vi ska göra är fan helt cp och försöka redigera om till VF-format. Den är tjuvad från DN:s sida och är helt jävla åt helvete, radbrytningar efter var tredje mening och det är raka motsatsen till Vanity Fair. Det är kommer ta jävligt lång tid. penisch.

En halvtimma senare:
Jag är ju jävligt dålig på att uppskatta tid för att göra saker. Texten är färdigredigerad. Nu ska det jävlar sättas in bilder så det står härliga till.

Närmare två-snåret:
Är inne på bilder nu. Jag hatar bilder, jag hatar photoshop. Jag och photoshop går inte ihop. Jag vill göra saker men kan inte överföra min vilja genom photoshop. Men jag får väl hitta på någon genväg, genvägar är jag rätt bra på, det är jag. En liten cigg kanske inte vore fel, inte fel alls. Tralala, jag är pigg och gla. Tre snabba kaffekoppar gjorde sitt i bollen. Undras om det behövs mer kaffe eller om energin räcker till? Koncentrationen är det dock lite fel på, ADHD någon? Ner i kylan nu, bums med dig unge man.

Efter tre någongång:
Hahaha, yippie-yo. Skiten äro klar, pdf:ad och inskickat till Eva Jais-Kaiser. Om jag är nöjd med resultatet? Jovars det blev väl okej, men det finns väl en jävla massa småpill som jag inte riktigt orkar med. Hade inga "horungar" i alla fall så det är ju bra, ha. Nu är jag trött och har en jävla nackspärr. Nu ska jag sova ut ett tag och så småningom börja fila på planer inför helgen. Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0