Around the world

Det händer massa spännande saker runt om i världen. För att inte springa för långt ut kan vi konstatera att Tito försökte med en fräckis och fly till konsulatet för att slippa undan polisen. Smart som han är fick han för sig att arrangera en presskonferens på ett annat ställe vilket gjorde det lätt för polisen att gripa Tito med en vacker prejning jag gärna hade skådat.
    Sen har vi Nobelprisvecka vilket innebär att ett gäng labbråttor kommer ut ur sina skumma vråer för att motta pris ur kungens hand för att en vecka senare dra sig tillbaka till labbets lugna vrå. Roligast är väl ändå litteraturpriset som får alla kulturskribenter att gå igång ordentligt. Snubben som van har jag aldrig hört talas om och det är inget fel med det. Dock verkar han inte vara alltför obskyr, bara i USA tydligen där kollen som vanligt var noll.
    Finanskrisen rullar som vanligt på. Lite oväntat har lilla Island hamnat på tapeten efter att Gordon Brown skällt ut stackarna. Annars gör jag och Simon gemensam sak under DN-läsningen. Tar upp ekonomidelen, tittar på framsidan och vänder sedan helt sonika på bladet och vips, sporten istället. Mest lider jag med alla stackars Volvo-arbetare som blir arbetslös inom kort, tesen om att närheten spelar större roll än själva katastrofen stämmer väl i detta fallet.
   
Annars är det mycket gott ändå. Min flickvän är på besök och idag ska vi hinna med lite affärer, en lunch på indiern nere på hörnet och ikväll Konstig klubb borta på Kungsholmen på ett ställe med det fantasieggande namnet "Fabriken". Således fullt upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0