En förgången helg

Söndag idag, helgen som gått har snart slutat men det känns knappt som den börjat. Fredagen började med att ag sov lite för länge, åkte till skolan och avverkade lite tid och en öl på skolpuben innan hemresa. Träffade en vän från skolan jag inte mött på länge och pratade lite med henne. Väl hemma var det bara fixa lite mat och sen gick jag till Carmen för att hänga med Simon, Johan och Malin. Träffade lite andra vänner där med och sen hem till lägenheten där Jimmy bjöd på ett glas rödvin innan jag vek in hovarna lite efter tolv. Så igår ringde klockan halv sex, snooza lite och sen upp med tuppen. Frukost kunde jag knappt äta då min mage protesterade och gav ifrån sig ett magknip från hell. Missdömde tiden och fick stressa till pendeln. Vänta tio minuter i Årstaberg och sen skjuts ut till lagret i Jordbro. Väl där ägnade jag förmiddagen åt att rabla modellnummer och räkna diskmaskiner, kylskåp, spisar och gud vet vad. Lunch med hämtmat från McDonalds och sedan ut och räkna om en massa maskiner igen. Resten av kvällen ägnade jag åt att cruisa runt på en truck med Simon som chaufför samt spela lite lagerfotboll och annat som inte bör missas. Hann även med och röka någon cigg på lastkajen för en total upplevelse som arbetare. Framåt elva halv tolv blev vi hemskickade och kanppt utanför dörren ringer Jossan som är i Stockholm och sitter på vårat favvohak Snottys med några vänner. Så hem, byta om fort som fan och sen när på Skånegatan. Hänger lite med Jossan, får lite trevligt skvaller och uppdateringar om hur det är med våra liv innan de drar vidare och jag går hem för att invänta telefonsamtal från Västkusten. Sitter lite på Jimmys rum och låter Jimmy guida mig genom Östersunds musikskatt med ytterliggare ett glas rödvin. Till slut ringer Olivia och jag går till sängs och somnar vid halv tre tiden. idag är det sova länge, läsa DN länge och inte titta ut genom fönstret då vädret är allt annat än inbjudande. Ska ägna eftermiddagen åt lite fotboll och mat för att under kvällen gåt till Nada och se Jimmys band, Penny Century, spela.

Känner mig lite småsjuk eller något, huvudet är inte på skaft och jag skyller på det plus en hård helg att detta inlägg blev snudd på miserabelt. Jag ville väl mest meddela att jag lever, vilket jag fortfarande gör i högsta grad. Vi återkommer senare med en veckosammanfattning, hoppas på att jag repat mig tills dess. Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0