En insiktsfull kväll

Hemam från en klassöl på Carmen där jag hade lite samtal med min klass om public service och frågan om tv-licensens vara eller icke vara. Min klasskamrater har många frågor en stark ryggrad och principfast moral. Men i public service frågan liknar de mer Annikas resonemang. Där man själv får ansvaret att bestämma när man vill betala och inte (se kommentarsfältet två inlägg nedan. Jag säger inte att Annika har dålig moral, bara en som liknar min klass.) 
Whatever, kom fram till en sak ikväll. Ska säga upp min licens och skaffa en vanlig skärm till xboxet. Min vita rör-tv från åttiotalet skänker jag bort till vem som helst som vill ha den. Hey, jag kan till och med ge en slant till den som vill komma och hämta upp tv:n ärligt talat.

Baggen och även Dennis: Många gånger som jag har lyssnat på kommersiell radio så har tankarna inte varit långt borta från att starta en Baader Meinhof-liga. Mix megapol får en att längta till ett Sverige där det bara fanns en radiokanal och strömmen stängdes av kl. 22 i hela landet.

/Simon

Kommentarer
Postat av: Billy

Haha, vilken underbar fyllefryntlighet! Skänka bort sin TV... Ja du. Sälj den istället, stålarna kan komma väl till pass under en vecka i Goa.

2008-10-17 @ 08:28:54
URL: http://stasiarkiven.blogspot.com
Postat av: Simon

Hahaha. Lika lätt att sälja en rör-tv som en vhs-spelare. Eller som att försöka sälja sand till araber.

2008-10-17 @ 12:41:43
URL: http://svartepetter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0