Får man ryta till lite?

Hela den här lilla grejen Simon kör mot Radiotjänst börjar hålla mig sömnlös om nätterna. Vissa saker irriterar mig väldigt mycket. Bland annat "granaten" som skriver följande om Radiotjänst: "Vampyrer är vad dom är när dom suger ut 2000 kr från fattiga studenter för att man har en tv!". Det här nog inte något som Simon tycker heller om jag får tolka fritt. Saken är jävligt enkel, har man tv som man använder för att titta på tv skall licensen betalas, that's it. Ingenting är gratis och sist jag kollade FN:s mänskliga rättigheter stod inte gratis tv till alla inskrivet. Däremot är som Simon säger avgiften helt åt helvete fel formulerad och det vet ni som följt inläggen här hur det ser ut. Men vi på Svarte-Petter gillar Public Service och jag tror Simon inte har något emot att betala för saken men finner här en fråga som vår generation inte har så mycket koll på. TV-licensen är för oss någonting man inte vill betala men ändå se på tv. Om alla tänkte som ni hade erat tv-utbud bestått av Stjärnor på Is, Idol, Filip & Fredrik får en egen kanal, dåliga utländska tv-serier och reklamavbrott. I radioväg blir det breda hits en gång i timmen, dygnet runt, alla dagar i veckan. Jag ser min tv-licens som en skatt, en stor del av pengarna går till saker jag verkligen inte behöver men vissa delar finner jag nödvändigt att stödja och ser med glädje att till exempel bloggen PSL finns och att radion går runt. Likadant är det med skatten, inte fan går så mycket pengar till saker jag använder men det behövs för att Sverige ska fungera. Ain't so hard? Så vill ni slippa tv-licens, släng ut tv:n eller åtminstonde dra ur kabeln som Simon gjort och ge fan i och titta på tv:n. För annars är ni bara äckliga dubbelmoralister allihopa.

/Sune

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0