Fotboll, fotboll, fotboll

Sitter och följer förhandsspekulationerna inför uttagningen av Sveriges startelva i kvällens möte. Jag bara skakar på huvudet och intalar mig själv, "jag ska inte titta, jag kommer bara bli förbannad". Daniel Andersson, defensiv mittfältare, hur i helvete ska det gå? Johan Elmander på topp, har nyss gjort comeback från en skada och är inte i närheten av storform. Varför inte våga prova en Marcus Berg som spottar in mål i Holland. Som offensiv mittfältare har vi en spelare som när han väl får spela i sitt klubblag gör det som vänsterback. Det på kanterna är det väl inte mycket att hurra för, eller Seb är enligt rapporter bäst i typ hela Championship, bland engelska sparka och spring-filosofer. Antar att Sverige inte har bättre manskap för tillfället. Allt annat än förlust är en överraskning, men just nu känns det lite konstigt att det faktiskt kan gå vägen. Kan danskarna spöa Portugal borta borde väl Sverige kunna klara av det hemma. Inte för att jag tror på det, tro är överskattat inom fotbollen.

I övrigt är det lugnt i lägenheten för tillfället. Jag och flickvän sov länge, slöar mycket och lite sånt. Snart kommer min bättre vän Simon hit för lite mat och öl innan det bär av till Gamla Stan för vad det nu kan tänkas bli. Puss puss

/Sune

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0