Foto och Ramsey

Igårkväll var både jag och Simon på bio som ni kanske vet. Inte tillsammans men samma film såg vi. Nämligen den rätt hypade "Låt den rätte komma in" som det skrivits om livligt de senaste veckorna och fått ett gäng priser från internationella filmfestivaler. Och för att vara en svensk film var det en helt oke rulle. Jag, Mattias, som alltid varit en aningen skeptiskt till skräckfilmer på grund av taskiga nerver lyckades till och med se större delen av filmen utan att titta bort. För skräckscener var det inte speciellt många. Finast i filmen var det snygga fotot, eller kanske inte snyggt, men så jävla vackert. ibland kändes det som att filmens handling likväl kunde kvittat och jag kunde suttit och tittat på det underbara fotot i två timmar. Skönt var det dessutom att publiken i min biosalong var av den mognare sorten, så vi slapp gapande fjortisar. Fast vill man slippa fjortisarna finns ett bra knep i Stockholm, gå på de små biograferna, typ Victoria på Söder eller liknande.

Nu måste jag vidare, ska ha en liten middag med Olivia och hennes vänner. Så jag ska leka Gordon Ramsey i några timmar, alltid lika kul. Hans vokabulär är av den sorten som är rätt lätt att imitera (läs, använd "F*ck" i varenda mening). Sedan en sväng i Gbg, rajraj.

/Sune

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0