Långa vägar

Dåså, då sitter jag i den där sängen jag suttit så hemskt många gånger i. Några meter bort står min söta flickvän och fixar med smink och sånt jag int begrip mig på. Om en halvtimma eller sådär ska vi in till stora staden Götlaborg för att käka lite mat och gå på bio, "Låt den rätte komma in" står på menyn (jag har förstått att även den andra hälften av Svarte-Petter ska se samma film ikväll, dock i Stockholm). Vädret är väl rent ut sagt överjävligt dåligt, jag får vibbar från England och ord som "Lilla London" känns faktiskt inte helt fel. Enda som saknas är att det rider förbi ett gäng rävjägare med ett spann galna hundar och trumpetblås. Men jag klagar inte, har lyckats rota fram varmare kläder så det ska nog gå bra.

Förresten har även jag lyckats smuggla mig som lagerarbetare ute i Jordbro. Nu är Värnamo-representation därute lite för hög för att vara normalt, men det känns fan kul att en gång få jobba med sina polare istället för att tvingas skaffa massa nya kamrater på jobbet.

Igår var Svarte-Petters stora grooming-dag. Simon skaffade sig mustasch och jag klippte håret. Så nu har jag skaffat en moikhanfrisyr som senast såg dagens ljus i början på 2001. Vilket team vi har blivit här på bloggen, en moikhan och en brittisk 70-talssnut. Fantastiskt är ordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0