Nattliga tankar från femton och halvan

Hmm, egentligen borde jag sova. Ligger i sängen med laptopen på magen min. Har haft en rätt trevlig dag ändå. Skjutit folk på Simons xbox, ätit etiopisk mat, tittat på Entourage, fått lite gästlisteplatser till helgen, degat framför Seinfeld, läst lite i "Byt namn1!" och varit rastlös. Kan dock inte förmå mig själv att fälla igen datorn min som värmer mig både rent fysiskt och på ett mer känslomässigt sätt. Youtubar fran en massa gamla fina sånger från 60-talet. Det är mestadels Elvis och Beatles. Jag är en mjuk man som lyssnar på dessa band. Föll aldrig för tuffa Stones, The Who eller Jimi Hendrix. Jag har varit, är och verkar förbli en människa som faller för the hjärta & smärta liksom. Tycker Elvis "Always On My Mind" är bland det vackraste som skapats i musik väg, trots att den egentligen har en dyster bakgrund. Trots allt är han inte arg, han är självkritisk istället. Något jag kan identifiera mig med. Sen är kärleksförklaringen i "I Can't help falling in love with you" magisk ut i varenda ton, en låt som kramar om och skänker värme.

Nehe, nu börjar ögonlocken väga lite för mycket för att tvingas hållas öppna. Jag hoppas på en bättre bloggdag imorgon. Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0