Sune säger sitt om tv:n

Märker att bland tv:n rör upp vissa känslor hos några av våra läsare. Det är trevligt att ni tycker till, vi gillar kommentarer, det gör vi. För mig som har ett lite större tv-utbud blir det ändå sällan av att jag sätter på dumburken. Av vissa enkla anledningar förstås. Alla bra tv-serier kommer från USA (möjligen Storbritanninen) och har därför oftast redan betats av innan de dyker upp i svensk tv om de nu överhuvudtaget gör det. Dessutom har jag väldigt svårt att tablåanpassa mitt liv för att pricka in allt som borde ses. TIll exempel borde jag nu sitta och titta på Debatt på ettan där bland annat Jan Helin ska debattera namnpubliceringar på brottslingar, vilket en journaliststudent verkligen borde se då det är en moraliskt het, rykande fråga som ständigt blir aktuell. Tyvärr blir det inte så eftersom min dag blivit fuckad av gårdagens mangling så istället ska jag pyssla med lite matlagningen och så. Men tv-licensen betalar jag glatt, jag stöder public servicen men kan inte påstå att jag utnyttjar den speciellt bra. Till er som inte betalar den men ändå använder tv:n misstänker jag att ni kommer från Småland eller raskt borde flytta dit för att känna er riktigt hemma. Om jag väl ser på tv är det antingen fotboll eller komediserier man aldrig orkar tanka, läs Seinfeld, Scrubs med mera. Fotbollen lär det bli mindre av eftersom Viasat (min tv-operatör), på nazistmanér, bestämt att plocka bort de bästa CL-matcherna från 6:an till någon kanal som kostar mer pengar. Så vad som händer med min tv inom den snaraste framtiden återstår att se, men jag antar den kommer finnas kvar ändå.

/Sune

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0