Sune sätter etiskt tvivelaktiga bildtexter

Här på Svarte-Petter råder tankesmedja. Jag håller på att skriva färdigt mitt reportage. Det börjar bli rätt skapligt nu. Jag är inte nöjd såklart, men äsch. Orkar inte hålla på med att pilla i skitdetaljer.
Sune är redigerare bredvid mig och håller på att designa en helt egen tidning. Innan spånade vi namn till vad tidningen skulle heta. Först tänkte han ta en popkulturell referens, men det sket sig. Sen funderade vi på nazi-referens. Vilket inte heller föll i god jord. Till slut gav jag förslag på olika namn ur Bibelen. Varken Judas, Nasareth eller Salomon passade. Men till slut klickade det.
"Jericho" heter Sunes tidning.

Just nu leker han med mitt reportage och sätter roliga bildtexter till foton på människor. Han skriver att människorna på bilderna förnekar förintelsen. Med så små, enkla medel får han dem att framstå som nazister. Men sen är Sune en rätt ond man själv, dock inte nazist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0