Tattar-tv

Jag fattar verkligen inte varför jag fortfarande betalar tv-licens. Jag har tre kanaler, 1:an, 2:an och 4:an. De senaste veckorna har jag lagt märke till när och på vad jag kollar på tv. Mitt på dagen, efter skolan, under lunchen. På 1:an har det varit programtablån som rullat, på 2:an riksdagsdebatt och på 4:an Bingo.
Det är de här tre programmen som jag betalar min tv-licens för. Riktig waste of money. Programtablån liksom? Svt har hela Sveriges moderna historia på filmrullar nere i deras källare.Spela upp något därifrån, jag är nöjd så länge det är några rörliga bilder.

/Simon

Kommentarer
Postat av: ankan

hörrudu töntfyran betalar du inget för..

2008-10-16 @ 17:26:56
Postat av: Simon

Nej, och tacka gudarna för det, Annika!!

2008-10-16 @ 17:43:00
URL: http://svartepetter.blogg.se/
Postat av: ankan igen

föresten simon så tycker jag att det här med tvlicensen, man får ge sig själv lite student och ungdomsrabatt..

säg upp det där ett tag, så kan man betala sen igen när det känns förtjänt.

ungefär som att köpa varannan ekologisk på ica

satans solidariskt och ekonomiskt i en het gryta

2008-10-16 @ 17:44:21
Postat av: Simon

Jag skulle faktiskt gärna se tv-licensen inräknad i skattetabellen. För licensen i sig är egentligen en skatt på att man äger en tv-apparat, inte för kanalerna.

Det jag allra mest, och många unga med mig, utnyttjar svt och sr mest till, det är via webben. Och datoravgift, det tas det min själ ingen skatt på!

2008-10-16 @ 18:26:30
URL: http://svartepetter.blogg.se/
Postat av: Baggen

Ja,bevare min själ om Public Service inte hade existerat, tänk att slå på TV:en en Onsdagkväll och endast ha oreflekterande TV likt Kanal 3,4,5 att välja på.

Samma sak gäller ju Radio, jag hade nog skapat någonslags motståndsrörelse mot Radio om endast Adam & Gry hade fått väcka folk i etern.

2008-10-16 @ 19:26:18
Postat av: Baggen

Samt att "Stjärnor på Häst" och "Bonde söker bondgård" är uppföljare som aldrig borde få sin chans att uppföljas.

2008-10-16 @ 19:29:11
Postat av: Simon

Viasat har lyckats med lite i alla fall: tv8 och AxessTv som faktiskt är grymt bra kanaler. Och reklamfinansierade.

Tv4 har ett bra program. "Vad blir det för mat?" med Per Moberg. Annars får jag också utslag efter två sekunder med tv4. Kanalen är så otroligt bred för att den försöker träffa precis alla, när det i själva verket inte lyckas träffa en enda person mitt i hjärtat på riktigt. Det ser jag som tv4:as stora problem och som den smalare, nördigare AxessTv:s stora lycka.

2008-10-16 @ 19:38:43
URL: http://svartepetter.blogg.se/
Postat av: Dennis

Jag känner ilskan tillsammans med dig!

2008-10-16 @ 21:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0