Världens bästa yrke?

Usch, benen har vikt sig. De vägrar lyda min hjärna som skriker att jag ska upp och jobba.
Är alltså mitt uppe i vaktmästarsysslorna. I dag har jag jobbat. Det var tråkigt. I helgen är det inventering vilket betyder en halv arbetsvecka på två dagar. Det kommer nog också bli tråkigt.
Det är tur att det blir vardag snart igen. Det är tur att jag har skolarbete att göra. Jag ska besöka och skriva repotage om en svartklubb som heter Konstig Klubb. Det kommer nog bli roligt.

Har också köpt boken Byt Namn! -och andra sätt att lyckas som journalist. Läste halva boken på en kväll och måste säga att den har sporrat mig till att inte ge upp murveldrömmen. Speciellt då man får gå på svartklubb på jobbet när andra jobb innebär att man ska gå till en kontor och beräkna priset på pappersvolymer eller bära kartonger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0