Ägg i bassängen

Idag har Svarte-Petter swimteam varit i farten igen. Vi ökade på förra veckans fyrtio längder till femtio. Sen höll vi oss stenhårt till det. I början av simmandet försökte jag kohandla med Sune om vi verkligen skulle köra hela femtio längder (1250 meter) men där fick jag bara ett fnysande "har vi sagt femtio ska vi fan köra femtio" till svar.
Under marotonsimningen var det någon unge i simglasögon som hade bestämt sig för att inte följa den högertrafik alla vi andra hade i motionsbassägen. Tog själv och satte civilkuraget till handling och körde chickenrace mot ungen några gånger, slog i honom lite extra hårt på benet den sista gången, bara för att han skulle fatta att han får följa samma regler som alla vi andra. Idiot.
Under ärevarven började moralen vackla hos min längre hälft och det var Sunes tur att förhandla fram ett förkortat pass. Icke sa nicke och vi körde våra rundor till punkt och pricka. Inte en meter över eller under vad vi kom överrens om.
/Simon

Sune lägger in extra skrönor om simturen: Den unge pojken med simglasögon fick snabbt smeknamnet "ägget". När så ägget kommer farandes på fel håll förstås hör jag hur Simon väser "nu ska jag blockera ägget" och lägger sig snabbt rakt i kollisionskurs med ägget som i sista stund lyckas parera en krock medan Simon slänger blickar som säger "nästa gång tar vi med cementblocket!". /Sune

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0