Drömmen om vägen

Hohej! Kvällen är sen och har blivit natt igen. Kyligt äro det utomhus. I min enkla lägenhet lyser lampor men särskilt varmt är det inte här heller. På bordet ligger en bok, en film, delar av en Dagens Nyheter, räkningar, försäkringspapper och en smutsig kaffekopp. Den första dagen i ensamhet är avklarad och den har sannerligen varit ensam. Umgicks med människor under förmiddagen men efter lunch har jag bara sett Jimmy och hans flickvän under en fem minuter lång session. Ingen lust att ge mig ut, bara gå ut och köpa cigg & mat är väldigt jobbigt. Väljer att umgås med Jack Kerouacs "På drift" istället. Drömmen om vägen, en dröm jag har men nöjer mig med att läsa så länge. En av få drömmar om något annat, drömmen om vägen, drömmen om en blå Mustang genom Nevada-öknen, drömmen om det förlovade landet. Imorgon vill jag fortsätta mitt asketiska liv. Ingen lust till dricka, ingen lust till dans. Bara mat, cigg, data, bok och tidning. Vad det blir får vi se, bestämmer jag blir det jag, min bästa vän och utrotande av utomjordingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0