En rökares betraktelser

Vissa gånger känner jag mig väldigt osund och jävlig. Ofta inträffar det på bakgården bakom Skrapan där jag ofta hänger. givetvis för att ta mig en cigarett, annars är det inte så jävla kul där bakom. Ibland händer det att jag delar hiss med andra boende i huset iklädda träningskläder. Dessa träningsbeklädda människor brukar gå till gymmet som ligger tjugo meter bort. Så medan jag står och röker travar de bort för att svettas in på Friskis & Svettis en stund. Jag röker klart, åker upp och bryr mig inte nämnvärt om det jag sett. När jag en timme senare återigen åker ner för att röka möter jag på de där träningsklädda människorna igen, fast numera betydligt svettigare och med ett nöjd flin på ansiktet. Kvar står jag där med min rykande pinne och den stora ångesten som bankar med släggan rakt i huvvet. Snart är det fan dags att börja röka under köksfläkten på heltid...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0