Världen behöver fler människor som lipar

Här sitter jag och lyssnar på Glasvegas låt Flowers and Football Tops samtidigt som jag ser en bild på Alex Schulmans gudbarn Signe. Så himla gullig unge. Jag märker allt mer och mer hur mitt hjärta smälter när jag ser gulliga bilder på barn. Tror att det är den biologiska klockan som plingar.
Ännu mer växte föräldra-känslorna när jag läste att låten Flowers and Football Tops handlar om en mamma i Glasgow och hennes känslor efter hon fick veta att hennes tonårige son hittats knivhuggen och bränd till döds av någon psykopat.

Igår kväll när jag diskade tänkte jag på hur det skulle kännas att överleva sina barn.
Någonting inom mig sprack och jag började att lipa.
Blev helt ställd av att mitt vanligvis rätt så cyniska Jag fick så starka känslor. Det känns bra, hata cynism. Världen behöver fler människor som lipar vid diskhon och känner empati med andra människor.
Fick lite värme i hjärtat när jag sen pratade med min egen mamma i en timma och hon fick bekräftelsen att jag via telefonsamtalet inte kändes lika långt borta som de där 450 kilometrarna som skiljer oss åt.

I lördags träffade jag Annika på debban som var på långväga besök från Falun. Vi kom in på den här bloggen under samtalet.
Passade då såklart på att fråga hur jag och Sune framstår genom våra inlägg här. "Som två pretantiösa journaliststudenter." En precis beskrivning av oss. Så länge vi inte framstår som cyniska är jag nöjd.

Glasvegas- Flowers and Football Tops



"Baby Why you not home yet
Baby it's getting late I wish you would be home by now.

Door bell rings
Who could it be at this time
Police on my left and right
My son's not coming home tonight

Baby, they don't need to show It's over, I know, I know Baby,
they don't need to show Flowers and football tops, I know
Baby, baby, baby, why you?

No sweeping exits
No Hollywood endings
Flowers and football tops
Don't mean a thing.

My baby is six feet under
Just another number
My daughter without her brother
Baby, they don't need to show It's over, I know
Baby, they don't need to show Flowers and football tops, I know
My baby is gone... (You are my sunshine My only sunshine
You make me happy When skies are grey I hope you noticed
How much I loved you How could they take my sunshine away)"

Kommentarer
Postat av: Disco

Den är riktigt bra simon!

2008-09-16 @ 16:28:33
Postat av: Simon

Fantastisk låt Disco!



2008-09-16 @ 17:25:21
URL: http://svartepetter.blogg.se/
Postat av: Anonym

2008-09-16 @ 21:39:14
Postat av: Lillemor

Saknar dig här hemma

2008-09-16 @ 21:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0