God, godare, gratis

Sista veckan på kursen nu, och till skillnad från många andra har jag inte en tenta att plugga på. Ingen kurslitteratur alls, det gillar jag. I stället har jag under kursen intervjuat Musse, tagit fem foton på Tretti.se, spelat in en radiointervju med Roy samt haft ett muntligt förhör på 200 sidor ur repotageböcker.

Kanske skulle säga ett ord om helgen också. Gratissprit.

Lite förklaring: Jag och Sune norpade åt oss ett gäng biljetter till Vice 4 års fest på Wennergrens center. Sen salade vi ihop ett gött gäng bestående utav ovan nämnda och nedan fotograferade Micke, Billy boy, Billys kompis Mathias, Sunesson och jag själv. Förfesten bestod av att bänka hela församlingen framför min tv och turas om att köra polis-kamikaze på Gta.
Själva kalaset var kul när vi fick ölbiljetter. Mindre kul var att det kändes som ett högstadiedisco med en massa folkklungor som stod och sög på sina ölflaskor och blängde på de andra klungorna. Vi stod själva i vår egen klunga tills självhatet blev för stort och vi drog till Mcdonalds.

Det verkar vara Snålänningens månad då nästa helg också ska gå i gratisdrickats tecken. Då bjuder Bosch på firmafest med åka motorbåt, gratismat och dricka och övernattning någonstans ute på Vaxholm.

Kommentarer
Postat av: Billy

Fan Simon. Skulle lisma in mig på ditt kompani bara för att få dricka gratissprit i Vaxholm. Klass på det.

2008-09-22 @ 18:36:27
URL: http://stasiarkiven.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0