Helgen

En helg har snart passerat förbi här i Stockholm, och med mina mått mätt en rätt lugn sådan. Fredagen tillbringades hemma hos Simon med ett glas rött och våra ovänner utomjordingarna vars liv blev kortvariga. Var med om att sitta på ett tunnelbanestopp i en kvart. För påväg hem så slutade vagnen att åka vid Hötorget, där fick jag sitta med min iPod bland fulla, mindre fulla och nyktra människor. Väldigt antiklimax då det är snudd på outhärdligt att åka kollektivtrafik nykter en helgkväll. Tackar min iPod och gud att jag så småningom kom hem till min säng.

Lördagen var vilodagen kan vi säga. Vaknade helt klar i skallen utan Saharaöknen i käften. Ägnade ett par timmar åt DN och tittade sedan på lite tv-serier innan Jimmy kom hem och Simon hälsade på. Tillsammans lagade vi en god middag, drack ngåra flaskor rödtjut, smuttade lite bourbon och tittade på en jävla massa Youtube-klipp tills klockan blev alldeles för mycket och sängen kallade sina får hem till bonden.

Idag är det söndag, himlen är grå som aska och lusten att hitta på någonting är inte speciellt stor. Tänker nog ägna kvällen åt "30 Rock", lite mat kanske och lite läsning på det.

Någonstans i arkiven finns även några filmer på hur det såg ut igår under matlagningen. Dessa klipp är hos förvar hemma hos Simon, så om ni vill se detta bör ni tjata på honom, inte på mig. Jag ska nog ringa och tjata snart, tror jag allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0