Högmod, självgod & fall

Hmm, jag noterar i mitt block att den unge Simon varit ute och förlustat sig på Spy Bar igen. Det enda stället i stan där man blir utslängd fler gånger än vad man kommer in. Själv har jag suttit hemma och tittat i en bok samtidigt som tv:n växlat mellan amerikansk fotboll och Filip & Fredriks nya gameshow. Som tur var vann F & F och tur säger jag på grund av att han de tävlade mot gav mig sura uppstötningar av självgodhet. Men jag är inte bitter för att jag inte var på Spyan utan har skrattat åt det här videoklippet hela kvällen. Som den store Johan Lindqvist säger, högmod går före fall (ljudet fungerar inte på filmen).

Nu äro det sovodags inför morgondagens stora prövningar. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0