Höstens intåg

Ett av naturen ej skapat, men ack så säkert, hösttecken är att tv-säsongen börjat på allvar. Efter ett par månader av allsång, snickrande, brittiska mysdeckare och repriser spänner äntligen tv-kanalerna återigen musklerna för att vinna tittare. När det kommer till svensk tv är hösttablån som vanligt rätt mycket axelryckning. Svenskproducerad tv håller ytterst sällan klassen och serierna som köps in har man redan hunnit titta på. Istället vänder jag blicken mot andra sidan Atlanten där tv-serier som faktiskt går att njuta av å det faktum produceras. Igår hade en gammal favorit premiäer, Entourage förstås. För sak skull har jag tittat på avsnittet två gånger för att suga in karamellen och riktigt bita mig fast i det. Under de 25 minuterna avsnittet varade visar det att kommande säsong kommer bli en kamp i motvind efter avslutningen på säsong fyra som var snudd på katastrofal för Vinnies rykte. Ari Gold är fortfarande förbannad, skriker på folk, släng skällsord efter sin assistent och bara är Ari Gold. Om säsongen kommer bli bättre än förra är för tidigt att säga något om, men jag håller tummarna. Dessutom har ju Drama gått och skaffat flickvän i Frankrike, hur fan ska detta gå?

I övrigt har jag svårt att hitta några större, intressanta nya serier att följa. HBO börjar med en vampyrserie, "True Blood", men vampyrserier är inget för mig så där blir det nada. Så istället riktas blicken mot nya säsonger av våran favoritmördare "Dexter" och Hank Moody i "Californication". Alla serier sänds på söndagar i USA, vilket för oss svenskar utrustade med torrents kommer måndagmornarna vara hektiska, "Supermåndag".

Tittade för övrigt på Filip & Fredriks nya påhitt under kvällen. Ärligt talat känns upplägget jävligt jobbigt och krångligt. Bara den saken att en motståndare kommer tävla mot dessa herrar i totalt 4,5 timme känns jävligt mycket overkill. Trots att jag gillar F & F är ändå det lite för mycket för att det ska vara troligt att man orkar följa. Så tyvärr kommer kanal 5 inte få några reklampengar för mig, särskilt inte när programmet kommer krocka med CL-fotbollen som börjar nästa helg. Under programmet fick jag även en glimt av hur resten av hösten på femman kommer se ut. "Musikmaskinen" på lördagar är ett big no no, räckte med att se fem sekunder på trailern för att ta fram varningsflaggan. Magnus Betnér ska ut och slänga sina kängor i ansiktet på de han driver med. Lite spännande upplägg men ändå är det tveksamt där. Annars var det väl mest att 74:e säsongen av valfritt CSI återkommer, nyskapande och härligt.

/Sune

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0