Listerine= h2so4

När jag ändå är uppe i varv så kan jag passa på att dela ut en känga också. Nu när jag måste betala för tandvården så har jag inte varit hos vampyrerna på något år. Köpte därför igår den här nya munsköljen Listerine. På baksidan av flaskan så står det att jag ska skölja munnen i 30 sekunder efter att jag har borstat tänderna. Börjar vaska runt med 20ml turkos vätska och det får mitt tandkött att svida och läpparna att skrumpra.

Någon som hört talats om Listerine för ett år sedan? Nej, just det. Det är bluff och båg, 10 000 år av mänsklighet och just 2008 måste man börja skölja munnen med svavelsyra för att tänderna inte ska ruttna. Det är bara något Apoteket försöker skrämma oss med, göra oss rädda för att sen köpa frälsningen i flaska utav dem. Enkel medielogik.

Kommentarer
Postat av: Billy

Akta dig för listerine. Min farsa blev inte direkt glad när tandläkaren berättade att listerine missfärgar tänderna hos en mindre procent av användarna. Kan vara du.

2008-09-08 @ 11:26:31
URL: http://stasiarkiven.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0