Måndagsölen

Redaktionen för Svarte-Petter var under kvällen ute och drack en hederlig måndagsöl. Notera att vi bara tog en också, true story, I tell you. Återigen blev det Lyckliga Måndagar på Knast, lagom nära Simons residens i Vasastan och så va. Ölen var även ett sätt att fira bedriften av ett avklarat Halo 3. Trevligt värre, trevligt värre tycker ni tycker jag. Vi pratade om ungdomssynder och funderade över möjligheten att fejka sin egen död för att sedan under begravningen hoppa upp ur kistan, ackompanjerat av fyrverkerier och trollkarlar med kaniner i hatten.

Sedan en resa hem. Åka tunnelbana sent på kvällen är alltid lika melankoliskt. Lite folk, någon som är ensam, full och olycklig, par som sitter och myser. Ni vet hur det är, i alla fall ni som bor i Stockholm. Jag tycker det är fint. Brukar alltid ackompanjera mina resor med någon storslagen melankolipoplåt, Band Of Horses passar alldeles utmärkt till exempel. Klockan är sen, tänkte ta en nattamacka och fundera över morgondagens verksamhet. Tar ledigt från skolan och ägnar mig åt att sova istället. Vi ses imån, då kanske med en reflektion över nya Entourage-avsnittet som verkar ha ignorerats av de flesta skribenter detta år, var är du Kjell Hägglund?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0