Nudie forever

Idag har jag köpt ett par nya jeans. Det var inte så jättespännande, köpte ett likadant par som jag redan haft en gång, men det kändes som att komma hem att gå in i Nudieaffären.
Bra, stabila grejer, samarbetar med Amnesty, produktionen i Italien, betalar skatt till svenska staten och till vår, gemensamma offentliga sektor. Det bästa var också att jag kunde alla modeller utantill och sa den vanliga beställningen "Thinn Finn, otvättad, 28 i midjan". Det var alltså knappt att jag behövde gå in i provrummet för att testa. Prislappen landade till slut på 999 kronor, vilket är en krona under det högsta priset ett par jeans borde kosta. Över tusenlappen senare vandrar man bara närmre och närmre D&G-blaffet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0