Om att bräcka varandra

Svarte-Petter gav sig ut för att fira att veckan är slut. För Simons del innebär helg att han kör truck ute i Jordbro och dricker på lördagskvällen till klockan tio då han somnar. För min del vet jag inte var det kommer sluta. Ikväll tog vi en runda hem så att säga, det var Snottys förstås. Vår älskade lilla bar nere på Skånegatan. Allt var som vanligt, bara en ny bartender jag inte kände igen. Annars var det trångt, rätt högljutt och god öl till hyfsat humana priser. Under tiden vi stod med våra näsor tryckta mot väggen räknade vi igenom antalet barer och krogar vi besökt i Stockholm. Simon tog hem priset med 30-26 och mer var det inte med det. Sen gick vi upp en sväng till mig och tittade på Studio Virtanen. Och vem får vi itne se i rutan drickandes på en öl, jo, lille Simon. Som tur var ligger han lite i lä när det kommer till att vara med i tv. Mitt första besök i rikstelevisionen var när ZTV gick runt på campingen en lördageftemiddag 2003 och intervjuade min vän och jag satt bredvid och sa något mindre lämpligt. Fast värst är dock när Smålandsnytt dök upp på Emmaboda 2006 och frågade mig, en vän och en vän till min vän vad vi tyckte om att Magic Numbers inte kunde spela på grund av inställda flyg som var inställda aefter terroristhot mot Englands flygplatser. Dialogen blev som följande:

Vän till vän (kvinna): Fniss fniss, jag vet inte vilka Magic Numbers är!
Jag: Jo, men det är ju dom där tjocka britterna.
Vän till mig (man): Ja, dom är asdåliga.

Detta är ingenting jag minns och under klippet hade jag på mig ett par stora, gula solglasögon också. Det är fan en fem-etta alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0