Onsdagsfavoriten

Onsdagar är numera den dag då Sveriges samlade tidningar (utom Expressen) kör sina skivrecensioner. Att läsa skivrecensionerna är lite konsumentvägledning, lite tips på saker att torrenta och mest bara en snabb check att man hänger med på ett hyfsat lågt plan i utvecklingen, fattigmansupdaten kan vi kalla den. Roligare brukar istället vara att läsa altmeister Virtanens vägledning genom skivrecensionerna. På hans blogg brukar han för det mesta skriva ett inlägg varje onsdag där han sammanfattar de olika recensenternas åsikter vilket brukar kunna bli rätt underhållande ibland. Endast av den anledningen tycker jag det är någorlunda kul att gå upp en onsdag. Sitter och uppdaterar min RSS:are en gång var femte minut i hopp om att cd-hörnan ska dyka upp, än har inget kommit men ni kan titta själva här.

Några gamla favoriter för ni kan läsa för att förstå.

Interndebitera din stjärt


Håkan Steen är pitten i Greta

Under researchjobbet inför detta inlägg har jag plöjt en massa gamla Virtanen-inlägg och det är fan i mig riktigt bra, det är en bra blogg, han är bloggens gudfader i Sverige. Han är allt vad Schulman och Blondinbella inte är, typ smart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0