Spelsystem hit och spelsystem dit

Efter lördagens landslagsantiklimax har vi hört röster som sagt att vi ska skrota det nya systemet. Mest har DN:s Johan Esk brassat på och föreslagit en återgång till det gamla systemet fast med ett annat spelarmaterial. Att Lagerbäck skulle använda sig av de spelarmaterial som Esk vill ha är högst osannolikt. Och innan kampanjen drar igång bör vi ha med i beräkningarna att Albanien pressade självaste Holland och de glada holländarna kom undan med blotta förskräckelsen med ett mål på överitd. Ett Holland som stundtals lekte bort både Frankrike och Italien under EM-slutspelet. Så dels underskattar vi motståndet vi mötte och dels har det gamla systemet visat sig inte räcka längre än till åttondelsfinaler i VM och en kvartsfinal i EM. Därför hoppas jag att Lagerbäck vågar fortsätta prova sig fram med nya 3-5-2 systemet. Givetvis med vissa förändringar så laget verkligen spelar 3-5-2 och inte 6-2-2 som det såg ut i lördags. In med offensivare krafter på kanten. Oskar Wendt höll inte måttet och Mikael Nilsson vete fan, antar att det inte finns bättre att uppbåda. En frisk Chippen hade nog inte varit helt fel (blir förvånad själv över att jag säger det). Som Hammarbyare vill jag givetvis se att Petter får chansen. Tror han skulle kunna fungera ypperligt som både en defensivare mittfältare eller på Kongo-Kims plats. Sen ber jag givetvis till gudarna att Zlatan får vara frisk nu, utan honom är vi inte mycket att hänga i granen.

På tal om fotboll ska jag själv iväg och spela lite, om vi får ihop ett lag vill säga. Division 18, here we go!

/Sune

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0