Spöket på den högra sidan

Härmed tycker jag att vi fortsätter och pratar om den här Sarah Palin. För det första så skrämmer hon skiten ur mig. Varje gång jag ser en bild av denna kvinna blir jag livrädd. Om ja går in på Aftonbladet till exempel och ser en stor bild på Sarah Palin reser sig nackhåret på mig och tvångsmässigt scrollar jag nedåt snabbare än vad Usain Bolt hinner le. Någonting med hennes uppsyn får mig att nästan skita ner mig. Varför har jag ingen förklaring, men troligtvis för att hon för min min personliga del står för saker jag har stora problem att acceptera. När nyheten om hennes dotters graviditet dök upp slog den cyniska delen av mig in och jag hoppas innerligt att ett sådant beteende skulle straffas hårt av den råkonservativa kristna högern. Att folk från kyrkor down in the south skulle gå man ur huse och kräva en ny vice presidentkandidat. För sex innan äktenskapet är väl vad jag minns från min kristna uppväxt inte ens att tänka på. Några tendenser av det såg jag tyvärr inte röken av utan istället stod en leende McCain och skakade hand med en artonårig dude från Alaska som på fyllan råkat bli världskändis.

Så någon ny kandidat fick jag inte och det är väl ännu mer skrämmande. För med tanke på McCains ålder kan vi med lite väl mycket otur inom kort ha en 44-åring, med två år som guvernör i en blåshåla till stat som ligger närmare Ryssland än Washington som största bedrift, sittandes med störst makt över världen. Dessutom har denne person inte ens kunskapen att lära sin dotter hur man använder en liten gummibit om det nu går så långt. Att hon är kvinna spelar ingen roll, jag hade gärna sett Hillary som vice president. Nej, att ta in sådan orutin in på världsscenen känns inte alls bra.

Behöver vi förtydliga? Svarte-Petter, oberoende demokrater.

/Sune

Kommentarer
Postat av: Johan Wicklén

Ja, det är jävligt illa. När gravidchocken slog till lade högermedia och det republikanska partiets spin doctors i den högsta växeln för att sedan lugnt och tyst kunna motorbromsa in hela grejen - blä! Ledsen för bil-analogierna.

2008-09-08 @ 19:34:19
URL: http://www.wallstreetradio.blogspot.com
Postat av: Sune

Jag är fortfarande förvånad över att vi inte nåtts av rapporter av skogstokiga kristna högermänniskor med moralpinnen i högsta hugg. All credd åt republikanerna och deras metoder att göra ett problem av denna storlek till att bli en fis i rymden. Men bil-analogier är bara kul, på Svarte-Petter har vi en förkärlek för analogier och metaforer.

2008-09-09 @ 00:36:28
URL: http://svartepetter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0