Tankesmedjan fastnar i ett par välsvarvade ben

Nu är Sune här på besök på vaktmästarkontoret. Tanken var väl att han skulle pimpla upp mitt kaffe och hjälpa mig med mitt repotage. I stället sitter jag vid laptopen och spelar Morrissey och Jay-Z medans Sune dreglar över Elin Kling i nya Café. Elin Kling är by the way en av mina favoritmodebloggare. Snygg är hon också. Men nu ska jag försöka tänka på skolarbete, inte på välsvarvade ben.

Mina repotageidéer:

Älgjakten: tänkte mig en vinkel av att först beskriva denna märkliga hobby som ett gäng blodtörstiga män som försvinner från civilisationen för att döda. En spillra av genuin ondska i ögonoblicket när avtryckaren trycks av.
Problem: Älgjakten drar igång två dagar innan deadline. Så det blir det inget med.

Internationella barndagen 6/10: Hade en tanke om att uppmärksamma barn i samhället. Sen tänkte jag skriva något om att Vägverket tydligen är den myndighet som bäst av alla har ett barnperspektiv i sitt arbete.
Problem: Lite pretto, för abstrakt. Strykt!

Så tillbaka på ruta ett igen. Får återkomma till älgjakten vid ett senare tillfälle. Så länge tar jag väl och skriver om klubbar, musik och alkohol eller något annat trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0