Tentadeppen

Ja, fan och hans moster säger att det är dags nu. Tenta imorgon och då blir humöret dagen innan lite lätt manodepressivt. Som tur var är ingen annan i närheten för mina små utbrott. Jag sysslar med att slänga 400-sidiga böcker om webdesign runt om i lägenheten, vandra runt i morgonrock på mina få kvadrat och klia mig på tredagarsstubben och sen hamnar jag framför datorn. Gör saker som jag vet att jag mår dåligt av bara för att liksom. Tänker mycket på min flickvän som är långt borta och det faktum att det är två veckor kvar tills vi träffar varandra igen, det gör mig jävligt nedstämd. Vad jag önskar? Att vi ställer fram klockan cirka ett dygn till att börja med. En annan avart i mitt beteende under tentadeppen är att jag börjar planera konstiga saker, fast rätt trevliga saker om jag lyckas. Som vanligt slutar det med att jag gör allt för att slippa plugga på tentan. Gissningsvis står jag snart med en dammsugare eller golvmopp i handen, möjligen en toaborste. Helvetes jävla skoljävel, kuken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0