Tropa de elite

Nästa gång jag ska vara i skolan är på torsdag om en vecka. Nu återstår bara att fila på mitt personpoträtt men det verkar som om det får vänta tills i morgon. Idag blir det extrajobb, likaså på lördag. Förväntar mig att jag snart ska springa rakt in i väggen och sen ligga sjukskriven på min soffa ett halvår. Men konstigt nog känns det helt ok, jag är rent utav rätt harmonisk.

Igår var jag och min vän Sthlms-Kenny på bio och såg Tropa de elite. Det var två timmar ren våldsporr. Har inte bestämt mig för om filmen var bra eller dålig. Men det kittlade till i ryggraden och jag vände bort blicken några gånger för att slippa se vad fascisterna till säkerhetspolis gjorde med favelans unga langare. I the Wire hade polisen kunnat sälja sin själ för att få Bope-poliser i hjälp mot knarkhandeln. Så skumt med poliser- alltså statligt anställda- som har emblem som mer liknas Hells angels eller något ur Warhammer 40000 än våra egna Kling och Klangs tre kronor.

 
     Det kanske är bäst i Sverige trots allt?

Det känns som om jag har börjat skriva allt mindre och mindre om mig själv och mer och mer om saker jag är intresserad av. Vet inte än om det är bra eller dåligt, att jag håller på att leka kulturreporter för Svarte-Petters två dussin läsare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0