Tunga ledarskribenter överraskar

Det är nu som ni kan kalla mig vuxen. Klockan är inte ens slagen midnatt och jag redan är hemma. Kvällen har varit väldigt spontan och väldigt myket softare än vad jag trodde. Stod inte på gästlistan men blev invinkad av Carl M, fick ölbiljetter, sittplats och American apparel t-shirt från Rodeo. Tänk vad det kan hjälpa av ha Sthlm-Kenny med sig. "Kenny" är nog förresten världens roligaste namn. Det kan jag passa på att skriva efter att jag efter viss geografisk kartläggning av er läsare kommit fram till att varken Kenny eller Sthlms-Kenny läser den här bloggen. Vissa förespråkare kommer nu såklart hävda att Styrbjörn är världens roligaste namn. Åklagarens slutplädering faller helt med meningen "Oh my God, they killed Kenny."

Annat nämnvärt under kvällen var att den roligaste av gästerna i Virtanen med sällskap var Niklas Ekdal. Mycket roligare än Alexandra Dahlgren och Eva Röse. På frågan om vad de vanligtvis gör en fredagkväll svarar Ekdal något i stil med att han bor i Hornstull och därför oftast går på någon sunkig bar, eller dricker vin hemma framför tv:n och sen somnar i badkaret.
På måndagsmorgonarna går Eva Röse upp klockan fem på morgonen, Alexandra Dahlgren skiftar i sina tider men är uppe i rätt god tid ändå. Niklas Ekdal lutar sig tillbaka i tv-soffan och svarar att han "går upp vid tio, softar lite, åker taxi till jobbet vid halv elva."
Jag vet inte om han var ironiskt men det var i alla fall roligt med tanke på att tjejerna arbetar som skådespelare och Ekdal som politiskt chef över ledarredaktionen på Dagens nyheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0