Vad Sune gör för pengar

Efter en sommar och något VM-kval av trött, svensk fotboll så har äntligen det riktiga spelet dragit igång nu. Jag och Sune har glott på Panathinaikos- Inter ikväll. Sune satt mest tyst under matchen medans jag ställde en massa jobbiga frågor till pojken.
Min favorit var "Hade du gjort X för Y kronor?"-frågorna. Som "hade du stampat ihjäl en kattunge för tusen kronor?", vilket Sune svarade ett solklart Ja på. Han hade inte stampat ihjäl sin mammas gullvovve Chanel för tio tusen kronor, men däremot för en miljard (och köpt en likadan hund och hoppats på att ingen märker någon skillnad).
En miljard är en magisk siffra, det är väldigt lite folk inte gör för en miljard. Det värsta Sune sa att han skulle göra var att hjälpa någon med aktiv dödshjälp och dra ut sladden till respiratorn. Han hade kunnat skjuta en luffare sa han också, men jag vet inte om han var ironisk eller inte. Började nästan bli lite rädd för honom i slutet av mina frågor.


Kommentarer
Postat av: Chris / Baggen (Alternativt någon av mina andra pseudonym)

Under ett anekdotbyte med grabbarna grus i Kärda så fick jag ta del av lite industrikuriosa, det visade sig att majoriteten av industriarbetarna Alex hade jobbat med gladeligen satt sig i fängelse 1 år för 100 000.



Risken att hälsan och psyket hälsar hem på kåken är alldeles för stor för att jag hade övervägt det "X versus Y" exemplet.

2008-09-17 @ 18:59:20
Postat av: Simon

Allt handlar om att knäcka formeln och förstå vad Y är för något om man redan har förstått X.

I Juths exempel verkar Y vara 100 000 kronor redan, en låg smärtgräns.

För 20 miljoner hade jag suttit i fängelse i ett år.

2008-09-18 @ 11:00:29
URL: http://svartepetter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0