Apokalyps nu

Så var det bestämt, domedagen är här. Onda aningar kom förra veckan när både jag och Sune hade profetiska drömmar. I mitt fall sprängdes Kalmar av en atombomb och jag vandrade förbi ruinerna av Kalmar slott, ungefär som i Fallout. Sune drömde att den ryska björnen hade kommit med raketer som flög in över ett brinnande Södermalm. Kommunistskräcken sitter djupt i den svenska folksjälen.

Nu har profetiorna om en nära undergång slagit in. Tyvärr inte i form av bomber och raketer, utan något mycket lurigare. Svininfluensan i Mexico har spridit sig till Spanien, Storbritannien, USA och, i morgon, världen. Jag misstänker starkt att stora delar av mina vänners pollenallergi är något helt annat. Jag vill inte dö.

/Simon

Kommentarer
Postat av: Billy

Vi går ner i ett vault och gör slag i saken av Rattlesnakes-drömmen!

2009-04-29 @ 08:04:57
URL: http://stasiarkiven.blogspot.com
Postat av: Malcom Baggmaz

Alla stora framsteg har genom historien gjorts under krig eller kriser. Svininfluensan is a bliss.

2009-04-29 @ 09:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0