En skilsmässa

Den här bloggen har hållt på ett bra tag nu. 11 månader och två dagar närmre bestämt. Det var för nästan ett år sedan som två unga, snygga killar vid namn Simon och Sune la sina båda respektive bloggar på is för att gemensamt gå ihop till en super-duo. Det har varit en fantastisk tid. Men. På senare tid har skrivandet gått på rutin. Samma Inne/ute-lista och sen korta periodiska inlägg som antingen innehåller ett trött Youtube-klipp eller galla över JMM. Bäste läsare,  vi behöver nog en paus från varandra. Bloggandet har gått på rutin och det gör varker er eller oss glada.
Det finns anledningar. Men för att göra en lång historia kort:
Jag (Sune) behöver en paus från skrivandet ett tag med tanke på mina tidigare inlägg om skola och journalistik.
Jag (Simon) jobbar för mycket för att finna bra idéer till inlägg, det är därför jag slänger upp Youtube-filmer i brist på något vettigt att säga.

Svarte-Petter läggs härmed på is. Men gråt inte. Vad vi vet har vi bara bytt medium. Från text till ljud. Svarte-Petter Soundsystem kommer ta över. Vi fortsätter att spela kraut'n'roll.

Far väl.

/Simon och Sune.

Kommentarer
Postat av: Malcome Baggmaz

Det var tråkigt att läsa.

Men säg som det är; Twitter har ledsagat era skrivarsjälar ner till 140-tecken. :-)

2009-04-01 @ 20:28:26
Postat av: Ove

Nej för fan! Jag som just upptäckt denna blogen! Men vad är svarte petter soundsystem?

2009-04-01 @ 22:05:13
Postat av: P

Vafalls? Det var det näst dummaste jag hört i hela mitt liv! Litar på att Simon startar upp en ny boom bap-blogg inom kort och vad det gäller Sune får du lycka till.

2009-04-01 @ 22:25:42
URL: http://citytoohot.blogspot.com
Postat av: Simon

Ove: är du i sthlm den 25 april och får pengar av någon/något den dagen är du välkommen till Leijonbaren i Gamla Stan för att få reda på vad Svarte-Petter Soundsystem är för något. En slags explosion kan vi likna det vid.

2009-04-01 @ 22:32:10
URL: http://svartepetter.blogg.se/
Postat av: Ida

april april?

2009-04-01 @ 23:10:47
Postat av: Billy

Det här måste vara ett aprilskämt. Annars har minm främsta källa till tvivelaktig underhållning permanent försvunnit från horisonten. Vem ska nu visa Bert Karlsson-clip?

2009-04-02 @ 11:11:58
URL: http://stasiarkiven.blogspot.com
Postat av: Ida

jag har för mig att ni har kört på precis samma aprilskämt en gång innan? har ni inte det? är det inte lite dålig fantasi tycker ni?

2009-04-02 @ 16:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0