Valborgsfirande runt om i Sverige


Valborgsfirande i Uppsala


Valborgsfirande i Huddinge


Valborgsfirande vid Söder Mälarstrand


Valborgsfirande på Hagagatan

Just nu har jag lite för ont i kroppen för att fira Valborg. Svaret finner ni i den stora randiga saken på bilden. Den har jag byggt ihop ikväll.
Jag vet inte ens varför man firar Valborg. Eller, det sa jag bara för att göra mig till. Man firar att häxorna flyger till Blåkulla. Men majbrasorna är ju till för att skrämma bort häxorna? Så man firar nog att man skrämmer bort häxorna som är på väg till Blåkulla. Och den anledningen är lite väl larvig. Så i stället blir det en påse chips och pocketen "Blackwater- Världens mäktigaste privatarmé." 
I morgon ska jag och Sune hedra arbetarrörelsen med att jobba. Och tjäna fett med OB. Dollar dollar bill'yall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0