CL-genomgång

Igår var vi som sagt och tittade på Champions League, endast en match igår. Ikväll spelades ytterliggare fyra och jag har inte sett många minuter av någon av matchen men tänker ändå ge min ytterst välberättigade lekmannaåsikt om utgången av dessa åttondelsfinaler.

Inter-Manchester U 0-0:
0-0 borta mot Inter för ett otroligt starkt United på hemmaplan borde bara sluta på ett enda sätt (enögd). Allt annat än en vinst för United på Old Trafford vore en stor överraskning.
Tips: Manchester U vidare

Arsenal-Roma 1-0:
Enligt rapporter var Arsenal oerhört dominanta i denna match och borde gjort några fler mål. Roma ska tydligen varit riktigt bedrövliga och i åtanke får vi ha att Arsenal saknar många viktiga spelare offensivt. Nu ska vi inte ropa hej förrens vi kommit över ån för Roma är välkända för att blanda och ge när det kommer till goda insatser så helt borträknade är de inte.
Tips: Arsenal tar sig vidare

Lyon-Barcelona 1-1:
Barca har under de senaste veckorna tappat lite form, men med ett bortamål med sig hem till Camp Nou borde saken vara biff mot ett Lyon som har haft det fruktansvärt svårt att ta sig långt i CL.
Tips: Barcelona vidare

At. Madrid-Porto 2-2:
En fajt som för mig är oerhört svårtippad. Men nu när Porto ändå klarade sig från sin bortamatch med två mål i bagaget ser det tämligen ljust ut för portugiserna.
Tips: Porto vidare

Chelsea-Juventus:
Jag tror nog att Hiddink med manskap gärna hade åkt ner till Delle Alpi med åtminstonde en två-målsledning men efter tränarbyte för någon vecka sedan ahr Chelsea fått ett lyft och det lyftet borde klara även en tuff bortamatch i Turin. Dessutom har jag svårt att se de spjutspetskvalitéer i Juve som behövs för att knäcka Chelseas försvarsmur.
Tips: Chelsea vidare

Real Madrid-Liverpool:
Liverpool, detta på senare år formidabla CL-lag, har även den här gången stora chanser att avancera. Hur de nu kunde vinna med 1-0 borta mot ett av Europas formstarkaste lag samtidigt som Pools form i ligan inte varit direkt spikrakt uppåt kom detta som en liten förvåning. Har vi lärt oss något från tidigare säsonger så är det att aldrig underskatta Liverpool i CL. Väl hemma på Anfield blir det nog inte lättare för Real att spräcka nollan om vi säger så.
Tips: Liverpool vidare

Sporting- Bayern München 0-5:
0-5, no further questions.
Tips: Bayern vidare, annars äter jag upp en svettig strumpa

Villareal-Panathinaikos 1-1:
Grekerna trodde jag på förhand inte skulle ha en chans här, men med 1-1 med sig hem till Grekland ser det lite ljusare ut. Fortfarande är det väldigt ovisst och jag har svårt att bestämma mig här, det är en 50-50-match akn vi säga. Men jag tror så här ändå:
Tips: Panathinaikos vidare

Om två veckor har vi svaret, men CL brukar sällan bjuda på det stora skrällarna. Men som vi säger inom sportvärlden, bollen är alltid rund.

/Sune

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0